Uzgodnienie projektu organizacji ruchu drogowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Referat Gospodarki Komunalnej |
Podstawa prawna
-Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
-Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
-Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym
-Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
Wymagane dokumenty
-Wniosek w sprawie uzgodnienia projektu organizacji ruchu drogowego zawierający w szczególności:
Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres wnioskodawcy
Nr telefonu lub/i adres email osoby do kontaktu
Cel wprowadzenia zmian w organizacji ruchu drogowego,
W przypadku czasowej organizacji ruchu drogowego planowany okres jej obowiązywania
-Plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
-Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:25000 ( w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający:
lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
-parametry geometrii drogi;
program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawijającego sygnalizację świetlną,
-zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
-opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
-przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze.
Termin i sposób załatwienia
Wniosek wraz ze wszystkimi załącznikami należy złożyć w biurze podawczym Urzędu Miasta Pruszcz Gdański przy ul. Grunwaldzkiej 20
Uzgodnienie projektu organizacji ruchu drogowego zostaje wydane w terminie do 30 dni i przesłane do wnioskodawcy pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Po wcześniejszym umówieniu się istnieje możliwość odbioru dokumentacji w siedzibie Referatu Gospodarki Komunalnej na ul. Krótkiej 4.
Dodatkowe informacje
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Referatu Gospodarki Komunalnej przy ul. Krótkiej 4, telefonicznie pod numerem: (58) 775-99-18 luba mailowo utrzymaniemiasta@pruszcz-gdanski.pl
Godziny pracy urzędu: poniedziałek: 9-17, wtorek-piątek: 7:30-15:30
Wnioski
Wniosek dostępny jest do pobrania poniżej.